Rundtur Tempelseter - Steinveggen - Donkeliåsen - Neverfantetjenn - Tempelseter

I dag fristet det med en tur innover i fjellet, og en annen vei en mot Raudmyra og Høgevarde. Jeg parkerte på Tempelseter og bestemte meg for å følge T merket løype mot Toveseter. Første mål var å gå til Steinveggen, og så bestemme videre derifra. I dag hadde jeg med Luna, hunden til eldste sønn, på turen. Fra Tempelseter fulgte jeg veien oppover mot Istjenn, og tok av der det står skiltet mot til Toveseter

Løypa går på venstre side av Istjenn, og det er T merket hele veien 




I enden av Istjenn, går stien videre mot Toveseter 
Her hadde vi kommet opp, jeg stoppet for å ta noen bilder
Istjenn 
Videre fulgte vi merket sti til Stenveggen


Da vi kom frem til Steinveggen gikk vi mot høyre og skrådde oppover bakken 

Utsikt bakover mot Steinveggen og Stenveggvatnet 
Fortsette å følge stien frem til Neverfantetjenn kom til syne 

Vi fulgte stien litt til, før vi skrådde oppover mot høyeste punktet på Donkeliåsen. Deretter gikk vi oppe på toppen, før vi etterhvert skrådde ned mot stien hvor en får utsikt over Donkelitjenn 





Etter å ha spist lunsj, var det å følge stien ned til Donkelitjenn  
Derfra er det å følge stien først mot Neverfantetjenn 

Så til Vesletjenn 
Så er det å følge stien frem til Istjenn 



Luna er veldig glad i å bade, og hadde vært uti alle vann hun kom til. 

Fra Istjenn følges veien tilbake til Tempelseter.
Det ble en fin dag og nok en flott tur i Eggedalsfjellet. Vi var på farten i litt over 4.5 time, da hadde vi en god lunsjpause, noen badestopp og fotostopp. Det å få til å gå runder er det jeg liker best, og i området fra Tempelseter er det mange muligheter. Denne turen jeg gikk i dag har jeg gått flere ganger før, og kommer helt sikkert til å gå den igjen. Jeg liker at det blir noen høydemeter og i dag var jeg på 1256 moh som det høyeste punktet. Når jeg er på toppene får jeg et overblikk over dette området som jeg har blitt så glad i , og hvor jeg går mange turer i løpet av året. Jeg blir aldri lei, og det har sikkert med at det er så mange alternativer turer å velge.


Kommentarer