Tur rundt Istjenn

I dag gikk vi fra hytta ca 800 m.o.h til Istjenn 950 m.o.h. Vi bruker ca 40 minutter å gå fra hytta opp til Istjenn. Det var nydelig høstvær, og det varmet veldig i solen. Jeg hadde på meg mer enn nok klær, er livredd for å fryse....

 
  
På vei opp til Istjenn 

Vi tar ofte turen rundt Istjenn, og spesielt hvis vi har med oss noen. Det er en fin tur, noen ganger har vi med litt i sekken og setter oss et eller annet sted langs vannet og bare nyter roen som er her :) 

  
Istjenn

Når vi er ute på tur, hender det vi finner nye steder, ser noe vi ikke har sett tidligere. I områdene Istjenn, Tempelseter, Gamleseter, Steinveggsetra, og andre jeg ikke husker i farten, er det gamle bygninger som er godt vedlikeholdt :) Jeg syntes det er fint at det opprettholdes en del av det som er gammelt ,det passer så godt inn her :)   

    
I enden av Itjenn fra der vi kommer opp, Ranten der fremme og Istjennsetra. 

Vi har hørt at det er mange flotte fiskemuligheter i området, vi har ikke fått testet det ut, men hørt andre som har fortalt om hvor mange fisk de har fått, og hvor flott det er å fiske her på fjellet :) 


  
Min kjære så en fisk så det var den han prøvde å finne ut av hvor forsvant
 
Fra andre enden av Istjenn

Når vi var på tur sa jeg til min Kjære, hør.... han sa jeg hører ingen ting. Nettopp sa jeg, er det ikke deilig :) 


   
På vei fra Istjenn til Tempelseter og på vei tilbake til hytta

Vi gikk innom for å se om Tempelsetra var åpen, vi ble usikre. Det sto åpningstider, men det så ikke ut til at Tempelsetra var i drift. Vi sjekker i morgen, greit å vite da vi skal ha med oss besøk oppover om 14 dager. 

Det ble en fin tur på 2 1/2 time i nydelig høstvær :) Jeg fikk tatt rundt 100 bilder på turen, det er ganske så vanlig. Jeg knipser i vei og sletter i ettertid. Når vi kom tilbake til hytta var det å sette over suppekjelen, lage saus og skrelle poteter. Det smakte godt med fersk suppe, kjøtt, poteter og sursøt saus, deilig høst mat :) etter å ha vært på tur. Gradene synker igjen, og det datt fort ned til 6 grader. 

Nå har vi spist, fyrt opp i ovnene og tent stearinlys. Nå skal jeg først vaske opp, så skal jeg finne boka, En dåre fri, å lese litt utover kvelden. Det å være her på hytta gir meg masse energi uansett hva jeg gjør, her er det godt bare å være inne og ikke gjøre noe hvis vi vil det. I morgen har vi planer om en lenger tur, blir det så fint vær som det er meldt satser vi på å gå enten til Høgevarde eller til Ranten

Ha en fin fredagskveld og kos deg uansett hva du gjøre, om du er alene eller sammen med familie eller venner :) 


Kommentarer