For en flott uke :)

Jeg syntes denne uken har vært flott så langt, og da tenker jeg også på været. Det har vært godt og varmt, og sol hver dag :) Deilig, det å få en myk overgang før høsten setter inn. I går morgen var det nydelig, det lå en dis over jordene og sola skinte i bakgrunn. Tok noen bilder, men de viser ikke hvor flott det var, dessverre.

 


Siden jeg skrev sist har vi vært på åpen gård på Brår sammen med datter med familie. Fire små og storesøster kosa seg, veldig :) Det er spennende med dyra, og MØ er det store for tiden :) 


 
  

Mandag var jeg sammen med gjengen etter jobb. Det er full fart, de krabber i en enorm fart, de krangler om leker, krabber over hverandre, krabber ut på terrassen, ler til hverandre, og er mer og mer oppmerksomme på alt som skjer.Thea reiser seg opp, står støtt , og går noen skritt, det er nok ikke lenge før hun går. Når det skjer kommer nok de andre raskt etter. Onsdag var vi med på turning, når både firlingen og storesøster skal på turning, er det godt med ekstra armer. Siden de ikke går ennå, krabber de rundt, opp på tjukkasen og andre utfordringer, og det virket som de syntes dette var veldig moro :) Mormor kosa seg i ihvertfall veldig sammen med barnebarna 

Tirsdag møtte jeg ei venninne etter jobb, og det var veldig hyggelig å få skrævla :) Vi var på Pizzaninin i Horten, jeg spiste Cæsar salat, kjempegod :) Sist gang spiste jeg en porsjonspizza som også var veldig god, og servicen er også bra her. Jeg kommer til å gå hit igjen, og kan anbefale stedet til andre :)


Etter at jeg tok pause i hverdagen hvor jeg var i Eggedal, har mange ting falt på plass. Jeg fant ut at det jeg har slitt med den sener tiden var psykosomatisk, og for min del mye negativt stress. Jeg har satt meg noen mål for å unngå negativt stress i hverdagen, og på den måten forhåpentligvis unngår låsinger i kroppen.

Har jeg klart det ?

Ja, og litt nei.

Det har stort sett gått greit, jeg har fått til en balanse, og jobbe litt lenger de dagene det er behov. Når jeg har kjent at jeg kaver meg opp, har jeg satt på musikk for å roe meg ned. Musikk har en effekt på meg som gjøre at jeg tenker annerledes, jeg får roet tankene, og få mindre negativt stress. Det og at jeg har noen enkle øvelser for nakke og skuldre som jeg tar når jeg kjenner skuldrene kommer oppunder ørene. Jeg har klart å komme meg ut på tur flere dager, som også inngikk i målet mitt for hvordan få en bedre hverdag.

Den siste uken har jeg ikke våknet på natten med prikking og verking i armer, jeg har våknet om morgenen uten hodepine, uten stiv nakke og vonde skuldre / armer. Jeg tror investeringen jeg gjorde, med pausen i hverdagen, har gitt god effekt. Nå er det viktig å få det til å bli en varig endring.

Det er mye spennende som skjer på jobb for tiden. Jeg er med i flere interessante grupper, det er ressursgruppe, kvalitetsikring, informasjonsikkerhet med mer, som også en viktig del av jobben min.

Jeg prøver å finne en balanse i hverdagen, både jobb og fritid, som er viktig og riktig for meg. Jeg føler meg privilegert, for hver eneste dag møter jeg mange flotte mennesker :)

Håper du gjør noe i livet ditt, hvis du merker at du ikke har det godt med deg selv. Det er bare du som kan gjøre endringer i ditt liv, på lik linje som det er bare jeg som kan gjøre endinger i mitt liv.

Tar med to sitater av Hippokrates som jeg hentet fra ordtak.no


" Å gå tur er mennesket beste medisin " 

" Å gjøre ingenting er også en god medisin "
                                                                   

Ha en super helg !

Kommentarer