Olabukse som har krympa ;)

Her om dagen tenkte jeg nå er det nok, den ene olabuksa kunne jeg bare glemme å få på meg, for det gikk ikke. Så dukket det opp et nytt problem, jeg hadde ikke noen andre rene bukser. Da hadde jeg tre alternativer, tights og en lang topp, det liker jeg å gå med, men ikke på jobb. Neste var å ta den lengste av de korte buksene jeg bruker om sommeren. Det var et alternativ siden jeg er 157 cm, og de buksene som er 3/4 lengde for de fleste, er høyvannsbukser for meg. Siste alternative var å dra på meg den olabuksa som jeg ikke orket tanken på å gå med. 

Jeg valgte det siste alternativet.....Når jeg sto å dro inn magen og strevde med å få opp glidelåsen, da kjente jeg at dette blir virkelig deilig å gå med. Nå er jo olabuksene greie og vier seg gjerne ut etter å ha hatt de på litt, det var trøsten der og da. Etter å ha fått igjen glidelåsen, dukket det opp ett nytt problem. Alt som ikke fikk plass ned i buksa, kom på oversiden av linningen, så det vælva ut på en måte. Sikkert noen som skjønner hva jeg mener. Så den t- skjorta jeg hadde tenkt å ha på, kunne jeg ikke bruke for den la seg etter kroppen på en litt uheldig måte. Da var det å finne en større t- skjorte, og en vid strikket jakke til å ha på utsiden. 

Jeg klarte både å puste og bevege meg igjennom arbeidsdagen, og dro rett fra jobb til nabobyen siden jeg hadde MR time. Det var noen timer i mellom og jeg gikk i den ene butikken etter den andre for å finne ei bukse jeg kunne tenkt meg. Problemet er at de fleste blir så lange at jeg bretter de opp mer enn pent er, tilslutt fant jeg en. Den var høyere i livet, litt større i lårene og stretch, jeg ble veldig fornøyd med at det var korte ben, og at magen fikk plass inni buksa under linninga. Så var det å komme seg på MR, fortsatt med mye av kroppen tytende på utsiden av den trange buksa. Jeg tenkte skitt au....de har sikkert sett litt av hvert. 

Han som tok bildene var veldig hyggelig, han sa det kunne bli litt ubehagelig for jeg måtte ligge på magen, og ha den ene armen strukket over hode. Du kan tenke på hvordan Supermann flyr, det er sånn stilling. Det jeg ikke sa var at det er sånn jeg har foretrukket å ligge når jeg skal sove, inntil for kort tid siden. Jeg har blitt mobbet for senga har vært for kort for meg, og fordi jeg har måttet ligge med bena på utsiden av senga. Nok om det.....så var det å få lagt seg på magen i rett stilling. Jeg måtte ta av meg meg strikkejakka, og da kom kroppen frem igjen ...på en litt uheldig måte. Når jeg la meg på magen havnet t-skjorta noe oppover, og kroppen som hadde blitt presset opp av busa lå da å luftet seg. Jeg tror jeg er glad for at det ble tatt MR av fingrene mine og ikke bilder av kroppen, akkurat da. 

I dagene etterpå kom det stadig noen tanker om at nå er magen i overkant stor, muffinmage er det noe som heter, jeg tror nok min går under den benevnelsen. Jeg har aldri opplevd dette tidligere, vekta mi kan variere så mye som over to kilo på en dag eller to, magen tyter en dag for noen dager sener å være tilbake til mer normalt. Bukser som passer en uke, virker som har krympet neste uke. Jeg har skrevet en side om overgangsalderen, og noe har muligens med det å gjøre.

Jeg bestemte meg i løpet av helgen for å gjøre noen endringer. Jeg har så godt som kuttet ut søtsaker, og annet usunt som jeg stapper inn. Jeg spiser mye grønnsaker mellom måltidene, og jeg tenker mer over hva jeg spiser i løpet av dagen. For meg er det snakk om noen uker med endring så er jeg tilbake der jeg var, og det er ikke så mange kiloene jeg skal ned. Jeg har alltid målt vekt og hvordan jeg er opp i mot meg selv og ingen andre. Derfor må jeg nok en gang gjøre noe for det er korrekt for meg. Jeg merket veldig godt når jeg tok på meg den trange olabuksa at jeg ikke var fornøyd, og det gjør noe med hele meg for jeg blir i dårligere humør.

Alle kan gjøre endringer, men det er bare jeg som kan bestemme om jeg vil gjøre endringer i mitt liv. På samme måte som det er du som bestemmer i ditt liv. Jeg har skrevet en side om hvordan gjøre endringer, og kalte siden for Har du nyttårsforsett ? Ha en fin uke, om du har bukser som passer, eller om du skal ned noen kilo, eller om du er fornøyd med deg selv akkurat som du er


Kommentarer

  1. Ja en får en liten vekker når en merker at noe mer stretch var det ikke i den buksa nei! Men med sånne "gå ned bitte litt" prosjekter tar nesten lenger tid enn en hadde tenkt... Særlig etter 40 synes jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg at det er vanskeligere enn det var tidligere. For min del går jeg fort ned inntil 3 kg, etter det er det ofte bom stopp.Heretter blir alle olabukser med høyt liv og stretch.

      Slett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.