Hår der det ikke skal være, og hud som løsner

Når min Kjære og jeg gikk første turen på ski for i år, kom han med følgende bemerkning " Nå har du skjegg". Det regnet jeg i grunn med, og tenkte at det var sikkert lekkert. Det er på vinteren og når vi går på ski at det kommer mest frem, gjerne når det er tåke/ grått og kaldt. Sikkert ingen andre som kjenner seg igjen. Jeg er ikke så forfengelig, men så klart noe er viktigere for meg enn annet. Til helgen skal vi ut på ski, så da bestemte jeg meg for at ansikts hår skal bort....Fikk gjort det i dag hos Horten hudpleieklinikk , og jeg ble veldig fornøyd. Så denne helgen blir det uten skjegg for min del :) 

Sist gang jeg fjernet hår i ansiktet er lenge siden, sikkert 1 1/2 til 2 år, jeg har fått høre at begynner du med det så blir det mye verre. Trur ikke det blir verre, jeg syntes ikke det. Jeg tror helle det har med alder å gjøre, og jeg kan godt anbefale andre å gjøre som meg. I dag nappet hun bryn, ellers så ble det stort sett brukt voks. Jeg liker ikke å nappe bryn, jeg har alltid hatt mye bryn....bustete og nesten sammenvokst. Mange av de jeg har vært hos hudterapeuter, frisører eller andre, har sagt at jeg må nappe bryna. Hver gang sier jeg, greit, men ikke mye. Hver gang får jeg beskjed at jeg syntes du bør ta mer. Samme skjedde i dag, jeg pleier til slutt å si, gjør det du syntes blir finest.....men jeg skal ikke ha en liten strek. Syntes det blir rart, det blir alltid så annerledes, men i dag ble det helt greit. 

Hår ja, det er et tema som dukker opp støtt og stadig. De fleste rundt min alder får mye hår der det ikke skal være, og mange mister hår der de ønsker å beholde det. Dette er så klart et tema vi er opptatt av, for de fleste jeg er sammen med både privat og jobb, er rundt min alder. Så da bare blir det sånn. 

Andre temaer er kroppen og alt som skjer når vi blir eldre. Tyngdekraften....alt henger jo nedover, og skrukkene dukker opp på huden. Ikke rynker, men skrukker for det blir på en måte for mye hud. Her om dagen fikk jeg høre at det har med at huden løsner etter fylte 50 år. Ikke vitenskaplig bevist, men basert på egenerfaring fra ei som har vært gjennom det. De kommer ekstra frem hvis du slapper helt av og lar tyngdekraften gjøre jobben. Plutselig vil du se at de er der. Foreløpig så gjelder det ikke meg, siden jeg ikke er 50 ennå, men flere av de jeg kjenner har denne typen skrukker ;) 

Det at ting endrer seg, og at noe skjer når jeg blir eldre har jeg akseptert for lenge siden. Om jeg har litt ansiktshår, rynker eller skrukkete hud er ikke det som betyr mest for meg. Noe kan jeg gjøre noe med, annet ikke. Jeg har skrevet det før, men gjentar det gjerne. Liker du deg selv som du er, så stråler du uansett. Det gjelder om du har noen kilo for mye eller ikke, om du har hår eller ikke, om du har skrukker/ rynker eller ei. Jeg syntes dette er små ting i forhold til det store hele. 

Ønsker deg en fin dag, med eller uten hår, hud som har løsnet eller annet du vet som har endret seg. Nyt dagen uansett ! 


Avslutter med noen ord fra siterte sitater 

" Alder er som å bestige et fjell. Man blir nok litt andpusten,
men får en mye bedre utsikt. "
Ingrid Bergmann 

" Alder har ikke stort å si -  med mindre du er en ost. " 
Ukjent 

Kommentarer

  1. Alt er bra så sant en ikke er helt "bush mann", tror fjerning av hår og ryktene om at det blir mer er fra gamledager når jentene tok i bruk barberhøvelen til mannen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig, er nok bedre i dag når det finnes andre metoder enn barberhøvel.

      Slett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.