Nedturer og oppturer

I går satt jeg å tenkte at det er mye som er positivt i livet mitt ! Men det kan det være utfordrende å fokusere på det positive, når jeg ikke har det bra. Jeg har i de siste innleggene fått veldig mange koselige tilbakemeldinger, og det setter jeg enormt pris på :) Det er mange som forteller at de kjenner seg igjen, og syntes det er bra det settes ord på ulike utfordringer. Så tenker jeg, det er jo dette som er å leve, og alle kan bli utsatt for ulike utfordringer i livet. 

Min energi og form begynner sakte men sikkert å komme seg :) Jeg tar hver dag som den kommer og prøver å leve litt mer akkurat her og nå. Som jeg tidligere har skrevet har jeg startet med ChiFlow hos Ancabalanse.  Jeg har jeg stor tro på at meditasjon kan hjelpe for mye, og det gjør at jeg klarer å stresse ned, jeg bruker pusten bevist for å få det til. Jeg har musikk som jeg liker, det er mye å velge når en skal ha noe som gir energi, eller en skal slappe av. Jeg skrev et innlegg for en stund tilbake, Meditasjon, for å få opp energien.

Noen dager er helt pyton, og hvis jeg presser meg de dagene får jeg svi for det. I går sto jeg tidlig opp, og jeg kjente med en gang at det ikke var noen god dag. På morgenen fikk jeg telefon om jeg ønsket å komme til time i løpet av dagen, og var til min første time hos Osteopat. Jeg har stor tro på at det kan være effektivt når det er låsninger i kroppen, noe som det er for min del. Når behandlingen var over spurte han om jeg merket noe, det gjorde jeg ikke. Jeg fikk beskjed at det kunne bli vondere noen dager, før det kom til å bli bedre. Men allerede i natt har jeg hatt mindre smerter oppover armene, og det er superdeilig etter å ha våknet av smerter de siste månedene. Det verker fortsatt og det er fortsatt vondt, men dette var helt klart en opptur.

Det kom ennå en flott opptur for meg i går. Når jeg kom hjem på kvelden lå en gratulasjons melding på FB om at jeg hadde vunnet i Ekstra. Jeg gikk inn å sjekket på ekstrasjansen og så ikke mitt navn der. Sendte høflig melding tilbake og takke, men sa hun sikkert hadde tatt feil av meg og en annen. Fikk svar tilbake at jeg hadde vunnet, jeg kunne ringe så kunne hun forklar. I går var det en ekstra trekning, og det var ti spillere som ble trukket ut til å vinne 50.000 kroner, og gjett hva?..... Jeg var en av dem :) Jeg syntes jeg er kjempeheldig :) Så klart har jeg en drøm om å vinne, ellers kunne jeg latt vær å spille.

Uansett hva jeg møter prøver jeg å opprettholde positive tanker, det er ikke like lett og det har jeg fått god erfaring på de siste ukene. Jeg tenker at etter en nedtur kommer en opptur, og sånn har det vært for meg mange ganger. Det jeg gjør når jeg får en nedtur er å ta noen grep for å få det bedre. Da må jeg sorter og finne ut hva jeg kan gjøre annerledes, og hvordan jeg skal få det til. På lik linje som det er du som må ta grep, når det er noe som ikke funger i ditt liv. Det kan være hva som helst, men noen endring må mest sannsynlig til for at du får det bedre.

Jeg ønsker deg en fin onsdag :) Avslutter i dag med en vise som har kverna i hodet mitt i flere dager. Hva som er grunnen til nettopp denne visen har vært i tankene mine vet jeg ikke;

Danse mi vise 

Vinden blæs synna, og vinden blæs norda,
lyset og skuggen er syskjen på jorda.
Sommarn er stutt, og vitern er lang. 
Danse mi vise, gråte min sang. 

Innunder yta glir moldmørke årer.
Blåveisen blømer i gråbleike vårer. 
Livstrua bryt gjennom tele og tvang. 
Danse mi vise, gråte min sang. 

Friarar er vi, om vona er lita. 
Nynn om ' a Berit, så får du ' a Brita.
Drøm på din sten at du sit på et fang. 
Danse mi vise, gråte min sang. 

Somme er fattige, somme er rike. 
Bare til slutt er vi jamsis og like.
Vegen er lystig, og vegen er vrang. 
Danse mi vise, gråte min sag.

 Einar Skjæraasen 


Kommentarer