Pisa, Italia 23.06.15

Vi var i Pisa i 11 tiden tirsdag 23, vår siste dag i Italia, fortsatt hadde vi mange timer til flyet skulle gå klokka 21. Da vi kom til Pisa fant vi bagasjeoppbevaring, det er på togstasjonen og bare følge skiltene. Veldig bra opplegg, som jeg kan anbefale. 

Vi begynte å gå fra togstasjonen, målet var.....så klart det skjeve tårnet. 



Fremme ved Det skjeve Tåret, Domkirken og Dåpskapellet



   

 

Da det var tid for lunsj valgte vi en restaurant som var litt utenfor der hvor de fleste turistene var, her var det stille og det var deilig. Den uken vi var i Italia spiste jeg salat, flere typer Bruschetta, flere forskjellige pizza og pasta i mange varianter. Når det gjelder mat frister det å dra tilbake, og da har jeg lyst til å prøve mer som jeg ikke gjorde nå. Var litt forsiktig denne gangen og gikk stort sett for det som var sikkert. Maten var god, og jeg har begynt å prøve å lage noe av de vi spiste.   

 

Etter lunsj var det å gå på kryss og tvers og se mer av Pisa.

 

  

  
  

I 1989 mate den amerikanske popkunstneren Keith Harrison en 180 kvadratmeter stor gavl på en av de gamle husene i Pisa. Det er verdt å gå å kikke for, den er spesiell der den plutselig dukker opp.


Etter å ha gått på kryss og tvers i noen timer satte vi oss for å ta litt å drikke og for å bli enige om hva videre. Vi ble enige at vi var fornøyd og valgte å hente koffertene og reise ut til flyplassen, selv om vi fortsatt hadde god til til flyet skulle gå. Vi tok buss til flyplassen og satte oss på en av restaurantene der for å vente til det ble klart til innsjekking. 

Det var spennende å ha vært i Pisa og sett Det skjeve tårnet, Domkirken og Dåpskapellet, det var mye mennesker rundt de bygningene og vi valgte ikke å gå inn. Kanskje det er en grunn for oss til å reise tilbake til Pisa. For meg holdt det med de time vi var der, og jeg syntes jeg hadde sett det som var interessant.  

Disse innleggene jeg har delt i fem delene var vår uke i Italia, et land jeg helt klart ønsker å dra tilbake til. Det var en uke med mange inntrykk, vi var ute hele dagen hver dag i nydelig vær, og det ble mange nye opplevelser. Med disse fem innleggene kjennes det nesten ut som jeg har vært i Italia en gang til, det er jo det som gjør reiser og opplevelser så spennende. Jeg gleder meg i forkant av en tur og leser om reisemålet. Så reiser jeg og opplever og får mange nye inntrykk, og til slutt mimrer jeg over turen og lager gjennom denne bloggen en minnebok. Det er sånn jeg lever lenge på turer og opplevelser, og det gjør at jeg kan glede meg over en tur mange ganger :) 


Kommentarer