Nytt år, blanke ark og nye muligheter

Godt nytt år ! 

Da er 2015 historie og vi har gått inn i et nytt år, med helt blanke ark og nye muligheter. 

Jeg syntes alltid det er spennende å sitte sånn på begynnelsen av et år og tenke hva dette året skal bringe. Noe er satt, men takk og lov så er det mye som kan velges. Det er jeg som bestemmer hva jeg vil bruke min fritid til, og den kan i stor grad brukes til det jeg ønsker. Så klart er det en del ting jeg må. Jeg kan velge å tenke at det jeg må......kan bli erstattet med at jeg velger eller ønsker å gjøre det. For det jeg må....gjør jeg ofte for andre, mens det jeg velger eller ønsker......gjør jeg for meg selv. Det er noe jeg lærte på mestringskurs og det er helt korrekt. For det dreier seg om hvordan fokus jeg har, og det har innvirkning om jeg får energi eller blir tappet.  

For oss fortsetter mye i samme tralten som de siste årene, vi bruker tiden på jobb, og prøver å være en del sammen med familie og venner. Det som har endret seg veldig er at vi har flyttet i leilighet, og alt det praktiske er mye enklere. Vi ser også at det går mye bedre hos datter med familie, så vi trenger ikke lenger være der så mye som vi var tidligere. Nå er vi der på besøk, og så klart stiller vi opp ved behov. Når det gjelder meg og jobb, er det fortsatt uavklart. Jeg skal snart til legen, og jeg regner med at jeg kommer til prøve å jobbe noe mer enn de tyve prosentene jeg jobber for tiden. Jeg må snart finne ut hva jeg skal gjøre i forhold til jobb, om jeg skal fortsett der jeg er, ta mer utdannelse eller om jeg må finne meg noe annet å gjøre. Det skal bli greit å prøve å landet dette, for jeg tenker ofte på hva videre.

Trening, ut på tur, slanking, kostomlegging, har jeg akkurat i dag ikke noen planer om. Jeg har ikke lenger nyttårsforsett for det fungere ikke for meg, jeg gjøre stadig endringer i mitt liv, men aldri først i januar. Når jeg bestemmer meg for å gjøre en endring, så velger jeg en dag hvor det er en helt vanlig hverdag. Jeg regner med at jeg kommer til å endre i forhold til trening og kosthold i løpet av januar, men når....tja det får jeg finne ut av. 

Pr i dag har vi ikke mange planer for 2016, men regner med å tilbringe mye tid på hytta også dette året. Vi har ønske om å reise på en vårtur, hvor har vi ikke bestemt oss for, men det er noen steder vi har snakket om i flere år. Vi har også tenkt oss rundt i Norge i sommerferien, for det ga mersmak. Vi har også snakket om å ta en sydentur før høsten setter ordentlig inn. De har vi gjort flere år, og det er en av grunnene til at vi har valgt å tilbringe sommerferien her hjemme, uavhengig av vær. 

Vi håper på et år med mye moro sammen med familie og venner. Vi håper på et år med mange flotte turer både på beina og på ski. Vi håper å få til noen reiser hvor vi kan oppleve annen kultur og alt det innebærer. Vi håper at helsa holder og at 2016 blir et flott år, hvor vi kan gjøre det vil ønsker og det vi vil, med alle de mulighetene som ligger foran oss. 

Da ønsker jeg deg et flott 2016, om du vet noe spennende du skal i året eller ei. Husk det er mye du kan gjøre uten at det koser for mye av din energi eller økonomi. Er du tilfreds i livet ditt er det topp. Hvis ikke du er fornøyd, er det kun du som kan gjøre endringer i ditt liv og sørge for at du blir fornøyd med livet du lever. 

Ta med deg ordene til Kjerstin Aune inn i det nye året; 

Livet byr på mere spenning, 
fart og fest og mang en vending. 
Her er dagen, her er året ! 
Pakk det opp og sett avgårde ! 



Kommentarer