Et år er over

Da var det siste dagen i dette året, og jeg sitter her og reflekterer over det som har vært. Vi startet og avslutter året på hytta i Eggedal, hvor vi har tilbrakt 130 av årets døgn. Vi har hatt besøk av familie og venner, men det er datter med familie som har vært her mest. Barnebarna har vært her mer enn foreldrene, og den som topper i år er Sophia med 48 overnattinger totalt.

Bildet er fra 13.08, datter og barnebarna var med på hytta pga planleggingsdag

Min Kjære og jeg fylte 50 år, og vi hadde lag i Eggedal med familie og venner. Noen overnattet to netter, og noen var en overnatting. Det var i juni så vi kunne være ute mesteparten av tiden. Den kvelden alle var tilstede hadde vi dekt langbord på terrassen og det ble servert reker med tilbehør.


I året som har gått har vi vært sammen med flere i familien og venner i ulike sammenhenger, og det har vært kjempekos. Jeg er så glad for at jeg har mer kontakt med de som er viktige i mitt liv, enn jeg hadde en periode, og jeg setter så stor pris på familien og de vennene jeg har. Fortsatt er det noen i familien jeg savner å ha kontakt med, det samme gjelder noen venner/ bekjente. Kanskje det blir en endring i året som kommer, men det får tiden vise.......Vi har i år fått to hunder inn i familien, noe vi syntes er veldig hyggelig, vi har savnet hund, men for oss passer det bedre å låne enn å eie selv. 

Bella, hunden til yngste sønn og samboer 
 Luna, hunden til eldste sønn

Etter at vi solgte huset, og kjøpte leilighet ble økonomien helt annerledes, vi gikk ned på lån og faste utgifter. Vi har etter at vi kjøpte hytta snakket mye om at vi må ha en annen bil, så i slutten av september kjøpte vi en WV Tiguan 2012 modell. Det har blitt en helt annen verden.....kjettinger, det å sette seg fast osv er historie. Vi er begge veldige fornøyde med bilen, og nå er det bare moro å kjøre opp til hytta selv på glatt vinterføre.


Det som har vært spesielt dette året er at jeg har vært helt sykemeldt fra midten av mars frem til slutten av juni, etter det har jeg jobbet redusert stilling noe jeg fortsatt gjør. Jeg fikk diagnosen Fibromyalgi og det er helt greit for da skjønner jeg hva som skjer med meg. Jeg har brukt mye tid på å forstå hvordan jeg skal håndtere min situasjon, og hvordan jeg kan gjøre ting på en annen måte. Jeg har måttet ender på mye, og får ikke lenger til at som tidligere var en selvfølge. Det har gjort at jeg må tenke veldig annerledes, og gjøre alt i ett annet tempo enn det som har vært vanlig for meg. Jeg har måttet endre mye på meg selv og min personlighet for å få det til, og det er rart i en alder av 50 år. Men jeg har ikke noe annet valg.......

I år har vi vært i Gøteborg, Ålborg, Italia, Mallorca og noe rundt i Norge. Vi liker å reise og oppleve ulike steder. Vi hadde noen flere planer, men det fikk vi ikke til i år. Så da får vi se om vi får det til i året som kommer.

Trening og ut på tur som har vært veldig viktig for meg, har det blitt så som så med etter at jeg ble sykemeldt. Det har gjort at formen er dårligere enn den har vært på mange år, men jeg har akseptert at det er sånn det er for tiden. Det som er godt å kjenne på er at jeg fortsatt syntes det er deilig å komme meg ut på tur, men det blir i et annet tempo og ikke så lange turer som tidligere. Jeg håper jeg klarer å komme meg mer ut på tur i det nye året, for det har alltid gitt meg masse energi. 

Dette er noe om hvordan 2015 har vært for min del, nå ser jeg frem til et nytt år, blanke ark og nye muligheter. 

Ta med deg ordene til Richard Jahnke inn i det nye året; 

La fortiden være fortid.
 La også fremtiden være. 
Lev i nuet.



Kommentarer