Flere reiser og opplevelser i 2015

Etter at jeg skrev om Telemarkskanalen i september har vi vært på to andre turer. Vi tilbringer veldig mye tid på hytta, det blir 110 - 130 døgn i året, så det blir ikke så mye tid til å farte andre steder. Det er også noe vi har nedprioritert etter vi kjøpte hytta i 2012, men noe reiser og opplevelser må vi gjøre i løpet av året, ellers syntes jeg det hadde blitt kjedelig. 

Den ene av turene var mot slutten av november og vi var i flotte Gøteborg sammen med et vennepar. Målet for turen var julemarkedene i Liseberg og Haga. Vi bestilte gjennom Color Line, og var på et veldig fint hotell, Elite Plaza Hotell. Hotellet ligger Inom Vallgraven, og er i nærheten av Feskekörka og Forstaden Haga.




Det var veldig kaldt, vi gikk med ull under og allikevel frøs vi. Min Kjære sa, dette er siste gangen jeg blir med på julemarked i Gøteborg, det var andre gangen vi var der og det har vært veldig surt begge gangene. Vi kosa oss med god mat, god drikke og godt selskap. Det som var kjedelig var at formen min var dårlig og jeg måtte slappe av, og la meg veldig tidig begge kveldene. En annen ting som var kjedelig var da vi kom til parkeringshuset søndag, hadde det vært innbrudd. Taxfree varer, en løs GPS og noe annet småtteri var borte. Vi ringte vaktselskapet og måtte ringe politiet for å anmelde. Det var takk og lov ikke noe galt med bilen, det andre kunne erstattes og det meste fikk vi igjen. Det er kjedelig når sånt skjer, vi parkerte i parkeringshuset Pedagogen, som jeg ikke vil anbefale andre. Heretter kommer jeg til å spørre på hotellet, hvor de anbefaler parkering.

Jeg syntes Gøteborg er en fin by, det er noe for en hver smak, og jeg finner nye steder hver gang jeg er der. Opp igjennom årene har vi vært en del ganger i Gøteborg, og vi håper å få til en tur i løpet av sommeren eller høsten i år også.

Her er noen sider som jeg bruker,
Visit Gøteborg 
Gøteborg

                                                                                                                                            

Den andre turen vi var på var i slutten av september, da var min søster, svoger, min Kjære og jeg på Mallorca. Vi var i Alcúdia, hvor vi har ei kusine som har bodd i mange år, og så jobbet niesen min for Ving da vi var der. Ingen av oss hadde vært på Mallorca før, vi bestilte fly med Norwegian i god tid før turen, og ventet med hotell til til det begynte å nærme seg. Vi var der etter den verste turistsesongen var over, og det er plenty av hotell. Vi var på hotell Sol Alcúdian som var et helt greit hotell, det bestilte vi på Finn.no.




Da vi var i Alcúdia, var det Ironman og det preget hele stedet.





Været var ikke det beste den uka vi var der, det regnet to dager og var overskyet flere av de andre dagene. Vi hadde to dager med sol og god vær, men været får vi ikke gjort noe med........



På grunn av at det ble lite solseng og sløving fikk vi gått en del rundt å kikket.






Strendene i Alcúdia er veldig flotte, og det hadde vært deilig å ligge der noen dager med sol og nydelig vær.


Selv om været ikke var det beste og formen min var veldig variabel, ble det en fin uke med masse god mat, god drikke og hyggelig selskp. Vi fikk vært rundt i Alcúdia, og sett og opplevd mye, og det fristet å dra tilbake.



Vi har bestilt ny tur til Mallorca i månedskifte august/ september. Foreløpig har vi ikke bestemt om det blir Alcúdia, Palma eller et annet sted. Vi holder på å høre med andre og jeg leser i turen går til Mallorca...... så får vi finne ut hvor det blir når det begynner å nærme seg.


For meg er reiser og opplevelser noe jeg må ha å se frem til. Det å drømme meg bort og planlegge i forkant er så viktig for meg. Jeg ser på bilder om vi har vært på reisemålet tidligere, eller jeg leser i Reisen går til.......og jeg er inne på ulike nettsteder for å lese om reisemålet. Selv om vi er mye på hytta og mindre ute å reiser har vi stort sett klart å få til en ukestur en til to ganger i året, i tillegg til en helgetur i ny og ne. Nå har jeg mye å se frem til først en helg til Århus, så en helg sammen med datter og familie i mai, så en uke til Italia i juni og etter det Mallorca i august. Vi håper også å få til å ta noen turer rundt i Norge i løpet av sommerferien.

Jeg håper du får til reiser og opplevelse, og at det gir deg god energi. Jeg lever lenge på reiser og opplevelser som jeg er på, det både i godt tid før og lenge etter.

Tar med noen ord av H.C Andersen

Å reise er å leve. 



Kommentarer