Kjeder meg.....litt

Jeg dro på hytta torsdag i forrige uke, min Kjære kom opp på fredag formiddag og var her til søndag ettermiddag. Fra søndag til i går har jeg ikke sett ett annet menneske, og kun pratet litt på telefon. I går gikk jeg tur på litt over to timer, da møtte jeg totalt 12 personer, de første pratet jeg med og det var veldig koselig, de andre bare hilste jeg på. I går ettermiddagen pratet jeg med datter og ei venninne på telefon. På kvelden chattet jeg med venninne og snakket på telefon med min Kjære. I dag kjenner jeg på at det er litt kjedelig å ikke ha noen å prate med, men for meg er det et veldig sunnhetstegn. Jeg prater med Luna da.......men jeg får ikke noe svar tilbake. 


Her jeg sitter tenker jeg på, hvor viktig mennesker er for meg, og hvordan jeg savner mine kjære, familien og vennene mine når jeg ikke har sett de på en stund. Å det er jeg så glad og takknemlig for at jeg gjør. Jeg savne noen å snakke om hverdagslige ting og jeg savner å le og spøke. Jeg satt akkurat å tenkte på flere ting jeg ønsker å gjøre ut over høsten, og jeg bør ha minst en avtale i uka. Jeg har lyst til å be folk hjem til oss på god mat og drikke, det er lenge siden jeg har gjort. Jeg ønsker å spørre andre om de vil være med ut på tur, for det er alltid så koselig. Jeg ønsker å komme igang med yoga eller tilsvarende, for da møter jeg hyggelige mennesker på timene. Jeg har noen tanker om alternativmesse, julemesse og annet, og det hadde vært hyggelig å dratt sammen med noen. Det er også andre ting jeg sitter her å tenker jeg har lyst til å gjøre ut over høsten, men jeg må også ta hensyn til formen og sørge for en blanding av å utfordre meg og holde igjen. At jeg sitter å tenker i disse baner er veldig bra for meg, og jeg håper å få til dette. 


Det at jeg kjeder meg litt anser jeg som veldig positivt, jeg kjeder meg på en god måte og ikke den rastløse måten som jeg har gjort veldig mye tidligere. Den rastløse måten betyr at jeg flyr jeg rundt meg selv og ikke vet hva jeg skal gjøre, og da finner jeg ikke ro. Det er bare ubehagelig og gir unødvendig stress. Den måten jeg kjeder meg på nå er en rolig og avslappende måte, og helt sunn.....ut ifra hva jeg kan forstå. Det må ikke være mye som skjer, men jeg kunne tenkt meg litt mer enn akkurat nå. Jeg har det fint i dag altså , og jeg koser meg med å være på hytta i freden og roen. Her nyter jeg dagene, fyrer i ovnen, sitter å ser på utsikten, går turer, tar bilder, strikker, lager god mat, skriver, leser, og jeg koser meg veldig med alt jeg gjør. Det var mer det at jeg skulle hatt både i pose og sekk akkurat nå. Jeg skulle gjerne hatt noen her som jeg kunne skravlet med, som kunne lest, strikket, vært med på tur eller bare kosa seg med å være på fjellet, sammen med meg.  
Høstens vakre farge er her nå, men været har ikke vært det beste disse dagene. Det har nesten bare vært tåke og skyet, men det får jeg ikke gjort noe med. Da er det å ta på godt med klær når jeg går ut på tur, for ut på tur må jeg siden Luna er med. 


Dette var en liten tanke om at det er greit å kjede seg, noe jeg nesten aldri har gjort. Har jeg merket antydning til å kjede meg, har jeg alltid funnet på noe og fylt på med alt mulig og ingenting. Da har jeg sluppet å kjede meg, eller hatt tid til å tenke over livet og hva som er viktig. Dager i ro og fred, gir meg alltid mulighet til å reflekter, og jeg tenker alle mennesker, små eller store, hadde hatt godt av å kjede seg innimellom. For det må vel ikke skje noe hele tiden.....vi har alle godt av å roe oss ned....eller kanskje rett og slett få tid til å kjede oss litt.  

Da ønsker jeg deg en fin dag, om du kjeder deg eller ei. Kjenn litt etter, og tenkt om det kan være bra for deg....å kjede deg litt.  

Tar med noen ord om kjedsomhet; 

Jeg tror vi har godt av å roe ned og bare sløve.
 Egentlig bør vi sløve helt til vi kjeder oss. 
Det er da vi blir kreative. 
(Kristin Halvorsen) 


Kommentarer